UWV Werkfit

Samen werken aan een plan voor jouw toekomst

Het Werkfit-traject is erop gericht om fit te worden om aan het werk te gaan, wij ondersteunen je vanuit cultuursensitieve coaching daarbij. Samen met jou bepalen we de richting en de route. We onderzoeken hoe bestaande kennis en vaardigheden nog uitvoerbaar en inzetbaar zijn en hoe deze aansluiten op de vraag vanuit de arbeidsmarkt.

Wat zijn mogelijke denkrichtingen voor wens- en kansberoepen? Wat is ervoor nodig om Werkfit te kunnen zijn voor één van deze beroepen? Welke aanvullende kennis en vaardigheden zijn noodzakelijk? We kijken naar je werknemersvaardigheden, persoonlijke effectiviteit en je arbeidsmarktpositie. Vervolgens stellen we, in combinatie met de gegevens uit het UWV-werkplan, een re-integratieplan op.

Het kan zijn dat je als gevolg van een lichamelijke of psychische beperking je oude beroep niet meer kunt uitoefenen. Maar wat kun je nog wel met je kennis en vaardigheden? Zijn daar passende beroepen voor of is extra scholing nodig? Misschien is nog onduidelijk wat je aan kunt betreft je belastbaarheid. Dan kunnen we die in de praktijk testen in de vorm van een werkervaringsplaats. Of wil je wel in een hele andere richting gaan zoeken maar je weet nog niet welke?

Dit gaan we samen onderzoeken en vervolgens formuleren we samen doelstellingen en een plan van aanpak. Er worden afspraken gemaakt ten aanzien van de stappen die je gaat zetten. De coach kan je daarbij ondersteunen, op een manier die bij jou past.

SBF_Bilan Diana Codfried LR-8503.jpg

Het doel is dat je aan het einde van het traject weer klaar bent om de stap naar werk te maken. Naast het inzichtelijk maken van jouw persoonlijke situatie en het formuleren van persoonlijke doelen, ondersteunen wij bij het uitvoeren van jouw plan voor de toekomst. Zoals het werken aan persoonlijke presentatie, het vinden van de juiste contacten, het samen maken van een cv, werken aan je eigen netwerk en het inzetten van het door jou uitgebreide netwerk. Samen vertrouwen op een proces maakt dat het eindresultaat voor jou ook duurzaam is.