Begeleiding bij scholing

Grotere kansen op de arbeidsmarkt

Misschien is het volgen van scholing al lang geleden en zijn studievaardigheden bij de cliënt minder goed aanwezig. Daarnaast zal voor beroepsscholing regelmatig een beroepspraktijk noodzakelijk zijn in de vorm van een stage, werkervaringsplaats of deeltijdbaan.

Voor het vinden van die werkplek en begeleiding bij bijvoorbeeld, planning, voorbereiding op toetsen/examens, kan de cliënt rekenen op de cultuursensitieve ondersteuning van ons en ons uitgebreide netwerk.

Na een (langere) periode uit het arbeidsproces te zijn geweest, kan het lastig zijn om werk of studie te structureren, plannen en organiseren. We ondersteunen de cliënt graag hierbij. Enerzijds met een plan van aanpak maar ook door het bieden van structuur. Daarbij is de spreekwoordelijke 'stok achter de deur' van de coach een extra motivatie om het plan van aanpak te blijven volgen zoals is afgesproken.

Ons gezamenlijke doel is namelijk dat de cliënt de regie in handen houdt en de gewenste scholing gaat afronden om uiteindelijk de kansen op de arbeidsmarkt te vergroten.

SBF_Bilan Diana Codfried LR-8056-geknipt.png