UWV trajecten

Naar Werk

Samen bewegen naar een passende baan.

Wellicht ben je wegens omstandigheden al enige tijd uit het arbeidsproces. Om dan weer te beginnen kan een grote stap zijn. Wat zal het dan fijn zijn als er iemand naast je staat die met een cultuursensitieve blik je meekijkt en meedenkt. Wil je liever in je eigen taal ondersteund worden omdat je de Nederlandse taal onvoldoende beheerst, dan is dit ook mogelijk. We hebben veel anderstalige coaches aangesloten die jou (gedeeltelijk) in je moederstaal kunnen coachen en begeleiden.

Met het Naar Werk traject kijken we samen met naar de mogelijkheden en wat nog mogelijk is op werkgebied. Middels persoonlijke begeleiding bewegen we naar het vinden van een nieuwe passende baan.

Zelf de regie houden

We ondersteunen jou graag hierbij op een manier die bij jou en jouw persoonlijke situatie past. Enerzijds met een plan van aanpak maar ook door het bieden van structuur. Ervaring leert dat wanneer je samen ergens voor gaat het ook sneller werkelijkheid wordt. Ons gezamenlijke doel is namelijk dat jij de regie in handen houdt en een geschikte plek vindt om weer deel te gaan nemen op de arbeidsmarkt.

Duur traject

Wanneer reguliere functies niet passend zijn, gaan we op zoek naar een werkgever die openstaat voor het creëren van een passende werkplek. Hoe lang een Naar Werk traject duurt is per persoon verschillend, maar duurt meestal 6 tot 9 maanden. De duur is helemaal afhankelijk van jouw persoonlijke situatie en behoeften.

Voor wie?

Een Naar Werk traject kan ingezet worden voor mensen met een Wajong-, ZW-uitkering en in sommige gevallen met een WW uitkering. Het Naar Werk traject is bedoeld voor mensen met een ZW-uitkering of een AG-uitkering van het UWV en in staat zijn om te werken.

Varianten op de AG-uitkering zijn: WGA, WIA, WAO, Wajong of WAZ;
Voor ZW-uitkering gelden ook: flexwerkers en mensen die tijdens hun werkloosheidsperiode arbeidsongeschikt geworden zijn.

SBF_Bilan Diana Codfried LR-7990.jpg